Home Store In Memoriam Deborah Newsletter Forum Topics Blogfeed Blogroll Facebook MySpace Contact Us About

Fox News Falsifies Its Own Data About Climategate

Reported by Ellen - December 8, 2009 -

While complaining endlessly about how the hacked Climategate emails "prove" that the entire field of climate science is fraudulent, Fox News has been falsifying its own data -- about Climategate. Media Matters caught Fox & Friends "sexing up" the results of a public opinion poll to make it look like there's greater public skepticism about scientific research than there is.

On December 4th, the same day that Fox & Friends' Gretchen Carlson conducted a lap dog interview with global warming denier Chris Horner, the show also touted the results of a Rasmussen poll which, according to the graphic on the screen, added up to 120% of Americans. What seems to have happened, as Media Matters explains:

"(Rasmussen) asked respondents: "In order to support their own theories and beliefs about global warming, how likely is it that some scientists have falsified research data?" According to the poll, 35 percent thought it very likely, 24 percent somewhat likely, 21 percent not very likely, and 5 percent not likely at all (15 percent weren't sure).

Fox News' graphics department added together the "very likely" and "somewhat likely" numbers to reach 59 percent, and called that new group "somewhat likely." Then, for some reason, they threw in the 35 percent "very likely" as their own group, even though they already added that number to the "somewhat likely" percentage. Then they mashed together the "not very likely" and "not likely at all" groups, and threw the 15 percent who were unsure into the waste bin. Voila -- 120 percent."

So, does this prove that everything Fox News reports is now in doubt?

(screen grab from Media Matters)

climategate%20poll.jpg